Onze Faciliteiten

Groepslessen
 
Wie niet graag alleen staat te zweten, maar liever in een groep sport, kan terecht in de groepslessenzaal. Daar geven onze instructeurs en instructrices de meest populaire groepslessen. Dan kun je denken aan trainingen als, zaktrainingen, bootcamp, Zumba, BBB, bodypower, Fat attack seniorFit en Spinning. Hiermee train je je hele lichaam op kracht, flexibiliteit en coördinatie. Daarnaast is het een leuke en effectieve manier om vet te verbranden.
 
Calisthenics
 
Dit is trainen met je eigen gewicht als belasting. Deze trainingsvorm is op straat in de stad ontstaan, vaak met gebruikmaking van toestellen in ’playgrounds’. Dan moet je denken aan push ups, pull ups, dips en allerlei andere rekstok-oefeningen. Wij hebben een playground gemaakt waar je een mooi en krachtig lichaam kunt opbouwen, waar de term calisthenics voor staat: samenvoeging van de Griekse woorden kalos (mooi) en sthenos (kracht). 
 
Indoor Cycling Experience
 
 Bij ons kun je op een heel bijzondere manier fietsen, op ieder moment van de dag kan er een virtuele wielerroute worden opgestart. Met keus uit meer dan 40 verschillende routes, zoals Alpe d’Huez, Afrika of Londen. Onder leiding van de virtuele instructeur verbetert je conditie snel en verbrand je veel calorieën door de hoge intensiteit. Indoor Cycling wordt gedaan op een vaststaande fiets met een doortrapsysteem. De weerstand en de snelheid heb je zelf in de hand, waardoor beginners en gevorderden prima samen kunnen fietsen. 
 
Krachttraining
 
 Dit is training met extra weerstand om je kracht te vergroten. Dit kan zijn om sportprestaties te verbeteren, als je voor een bepaalde sport traint, maar ook om een strak lichaam te houden of krijgen. Daarnaast versterkt krachttraining ook de botten, waardoor osteoporose voorkomen kan worden. Bovendien leent deze trainingsvorm zich goed voor het kwijtraken van vet, doordat de vetverbranding niet alleen tijdens de training plaats vindt, maar ook nog gedurende de periode van spierherstel, tot wel 48 uur bij zware training.
 
Cardio
 
 Trainen op de cardio-apparaten is bij uitstek geschikt voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen, maar is ook effectief voor warming-up en cooling-down. Daarnaast verbrand je zo een flink aantal calorieën, waarmee je overtollige kilo’s prima te lijf kunt gaan. Na ongeveer 10 minuten begint het lichaam energie te halen uit de verbranding van vet. In eerste instantie zijn dat vetten uit de bloedbaan, maar na zo’n 30 minuten wordt in het lichaam opgeslagen vet afgebroken. 

Sauna
 
Wil je lekker ontspannen na de inspanning?  Dan kun je bij ons gebruik maken van onze Finse sauna. Zowel in de heren- als in de dameskleedkamer kun je die vinden, deze zijn binnen onze openingstijden te allen tijde te gebruiken en zijn tevens bij het standaard abonnement in begrepen.
 
Zonnebank
 
Even een lekker tintje pakken kan ook bij ons. Onze Ergoline zonnebank kun je gebruiken voor slechts € 2,- per 5 min en is op ieder moment van de dag beschikbaar.
 

Delen: